Jak reklamować i wypromować gabinet psychologiczny lub psychoterapii?

Wielu psychoterapeutów traktuje swój zawód jako misję. Tym samym nie czują potrzeby inwestowania w reklamę i marketing. Wierzą, że osoby potrzebujące pomocy same do nich trafią. W rzeczywistości bywa jednak inaczej, a skuteczna reklama gabinetu psychoterapii może znacząco zwiększyć przychody terapeuty.

Poniżej przedstawiamy najskuteczniejsze metody na promowanie własnego gabinetu psychoterapii.

1. Przyjazna i dobrze wypozycjonowana strona internetowa

Większość osób, które szukają pomocy psychoterapeuty, sięga do internetu. Warto zainwestować we własną stronę www, która przy okazji będzie się pojawiać wysoko w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Stworzenie witryny internetowej najlepiej zlecić specjaliście. Sama strona powinna być przejrzysta i estetyczna. Musi zawierać następujące informacje:
– kim jest psychoterapeuta i jakie metody stosuje
– dla kogo dedykowana jest oferta (terapia dla par, dla dzieci, osób uzależnionych
– cennik wizyt

Dodatkowo można też rozważyć dopięcie do strony internetowej kalendarza rezerwacji online. Jeśli będzie sprzężony z bramką SMS, przy pomocy której pacjenci dostają przypomnienie o spotkaniu i mogą je ewentualnie odwołać, może zastąpić klasyczną recepcję.

2. Wizerunek eksperta w mediach społecznościowych

Marketing gabinetu psychoterapii obejmuje też prowadzenie działalności publicznej. Dobrze, by terapeuta budował wizerunek eksperta w mediach społecznościowych.

Dobrym rozwiązaniem jest założenie bloga (najlepiej w ramach strony internetowej), na którym będą pojawiać się wartościowe artykuły. Częściowo mogą dotyczyć wiedzy merytorycznej, a czasem także pokazywać zawód psychoterapeuty od kuchni.

Potencjalni pacjenci będą także przychylnie patrzeć na to, że ich terapeuta prowadzi konto na Instagramie lub fanpage na Facebooku. Bezpłatne dzielenie się swoją wiedzą pomaga budować wizerunek eksperta. Kluczowe jest to, by publikować regularnie i mieć kontakt ze swoimi odbiorcami.

Warto także wzmacniać relacje zawodowe i działać na LinekdIn. Marketing dla psychologów obejmuje też networking znany z innych branż. Ważne jest posiadanie kontaktów ze specjalistami także z pokrewnych dziedzin. To może zaowocować współpracą, która przyniesie nowych pacjentów.

3. Warsztaty i webinary online

Doskonałą formą reklamy i promocji jest prowadzenie bezpłatnych warsztatów lub webinarów. Warto przygotować dla odbiorców prelekcję na wybrany temat i skupić się na profesjonalnym przygotowaniu. To sposób na przybliżenie odbiorcom swojej sylwetki i zareklamowanie własnej oferty.

Rynek bywa czasem okrutny, ale w dużej mierze zanim klient zdecyduje się coś kupić (nawet terapię w gabinecie) chce otrzymać coś za darmo. Dlatego istotne jest, by stworzyć wartościowy content, który przyciągnie uwagę osób zainteresowanych współpracą z psychoterapeutą.

4. Budowanie marki osobistej

Psychoterapeuta, który chce promować siebie i swoje usługi, powinien uczestniczyć w branżowych eventach. Dobrze jest bywać na konferencjach, a nawet wygłaszać na nich wykłady. To jeden ze skuteczniejszych sposobów na wyrobienie dobrej marki pod własnym nazwiskiem.

Jeśli to możliwe, warto także publikować w branżowych czasopismach i online, np. na portalach wiedzowych. Pacjenci szybciej nabiorą zaufania do terapeuty z dorobkiem naukowym.

5. Zdobywanie poleceń

Dla wielu firm dużym problemem jest proszenie klientów o wystawienie opinii w internecie. Jedni boją się, że będą to opinie niesprzyjające, inni mają po prostu problem z tym, by o taką opinię zabiegać.

Doświadczeni marketingowcy wykorzystują w swoich działaniach reguły Cialdiniego. Jedna z nich mówi o społecznym dowodzie słuszności. Wszystko sprowadza się do tego, że ludzie są skłonni uwierzyć w słowa osoby, która jest w podobnej sytuacji. Dlatego dla potencjalnego pacjenta opinia innej osoby w terapii może być bardzo ważna.

6. Promocja na stronach zewnętrznych

Swój gabinet można również promować na stronach internetowych dla specjalistów, np. ZnajdzTerapie.pl. To właśnie tutaj pacjenci często szukają informacji na temat psychologów i psychoterapeutów, u których planują umówić wizytę.

1280 853 ZnajdzTerapie.pl